• Veranderen is een proces van waarnemen, ontdekken, uitproberen en bijstellen. Tekening door de Jongens van de Tekening

Nieuw! Taking Leadership

 

Vragen van klanten

  • We stagneren in de vorming van onze nieuwe strategie, kunnen jullie ons helpen dit proces vlot te trekken?
  • We zitten niet op één lijn in de vorming van de strategie én we hebben onderling wat spanningen, kunnen jullie ons verder helpen?
  • Wat hebben we te veranderen aan onze organisatie zodat we beter kunnen inspelen op de veranderingen in de markt?
  • Wat zijn nieuwe business modellen die ons kunnen helpen beter aan te sluiten op de continu veranderende markt?
  • Hoe activeren we de nieuwe strategie?

 

Verandering van tijdperk?

Vele geloven dat we ons bevinden in een verandering van tijdperk. Of dat echt zo is? De tijd zal het leren. Wel zien we ons geconfronteerd met een exponentiele ontwikkeling van de technologie met interessante mogelijkheden en nieuwe business modellen als gevolg. Dit komt vaak niet overeen met de lineaire veranderstrategie en de heersende besluitvormingsprocessen binnen veel organisaties. Onze mentale modellen staan onder druk. We worden uitgedaagd tot het vinden van nieuwe mogelijkheden en het verkennen van onze grenzen. Dat is een boeiend zoekproces en nodigt uit tot een strategische heroriëntatie.

 

Nieuwe mogelijkheden vinden

Wanneer oplossingen overeenkomen met de intentie en ‘de bedoeling’ zullen ze duurzaam zijn. We nodigen onze klanten uit om eerst op onderzoek uit te gaan en de actie uit te stellen. Door het verzamelen van relevante informatie binnen en buiten de organisatie wordt er ruimte gecreëerd voor reflectie. Wanneer helder is geworden wat de betekenis is van de verzamelde informatie is het een logische vervolg stap om te brainstormen over nieuwe oplossingen en initiatieven. Door te beginnen met kleine experimenten en deze én de resultaten te monitoren bent u in staat om veranderingen te realiseren die wezenlijk verschil maken.

 

 

© GiessenCo 2015