Verandering van tijdperk?
Vele geloven dat we ons bevinden in een verandering van tijdperk. Of dat echt zo is? De tijd zal het leren. Wel zien we ons geconfronteerd met een exponentiele ontwikkeling van de technologie met interessante mogelijkheden en nieuwe business modellen als gevolg. Dit komt vaak niet overeen met de lineaire veranderstrategie en de heersende besluitvormingsprocessen binnen veel organisaties. Onze mentale modellen staan onder druk. We worden uitgedaagd tot het vinden van nieuwe mogelijkheden en het verkennen van onze grenzen. Dat is een boeiend zoekproces en nodigt uit tot een strategische heroriëntatie.
Nieuwe mogelijkheden vinden
Wanneer oplossingen overeenkomen met de intentie en ‘de bedoeling’ zullen ze duurzaam zijn. We nodigen onze klanten uit om eerst op onderzoek uit te gaan en de actie uit te stellen. Door het verzamelen van relevante informatie binnen en buiten de organisatie wordt er ruimte gecreëerd voor reflectie. Wanneer helder is geworden wat de betekenis is van de verzamelde informatie is het een logische vervolg stap om te brainstormen over nieuwe oplossingen en initiatieven. Door te beginnen met kleine experimenten en deze én de resultaten te monitoren bent u in staat om veranderingen te realiseren die wezenlijk verschil maken.